Yurri
Jak souvisí amatérská stanice někde na střeše s tvým tvrzením o 650 silničních stanicích, že jsou skoro všechny ve 2m?
Kdo ti bude co povídat?
Co třeba požadavky , parametry ohledně silničního měření platné pro ČR.. ?
Pro teplotní čidla výška 4m a je tam i odůvodnění proč, aby se chránily před znečištěním, ty vandale..
Ve 2m nejsou ani náhodou.. Všichni kolem těchto čidel jezdíme, všichni, a všichni máme oči a vidíme, že jsou podstatně výš..
Diskuse o počasí Úvod nového týdne bude rekordně teplý, potom teploty klesnou
Zde parametry pro další meteo čidla silničního měření v ČR .
U všech minimum 4m nad úrovní silnice, u anemometru je to 7-10m nad zemí..
A často bývá teplotní čidlo na stejném držáku s anemometrem.., tedy i podstatně výš, než v těch 4m.
To podstatné je, že silniční meteostanice jsou tu kvůli silnicím a dálnicím, měří v naprosto nestandardních podmínkách husté silniční dopravy (trpí velkým znečišťováním silničním provozem, prach, špinavá voda,v zimním období včetně rozpuštěné posypové soli..), proto se dávají výš..
S klimatologickou sítí stacionárních stanic v krajině nijak nesouvisí..ani nesoutěží
Je to jiná, oddělená disciplína, která tu je za úplně jiným účelem.
S uživatelem Yurrim je opravdu ztráta času diskutovat , a to nejen o meteostanicích , ale obecně, o čemkoli...
swan1
Já osobně nevěřím, že Yurry by byl tak hloupý a nevěděl o co jde.
Po táhlé diskuzi ani nevěřím, že jeho měření, když "lupne teploměr někam do stínu" věři nedělá chybu. Na takovém místě naměří naměří jakýkoli snímač i s nejdokonalejším radiačním štítem jinou teplotu. Ví už i to že se ani zdaleka nejedná o ideální místo, kde by teplota reprezentovala okolí, které je normálně osálané denním Sluncem či noční oblohou. Prostě jen prudí, aby dokázal že se nemýlím. To že by byl tak hloupý a toto nechápal.
Silnicni meteostanice meri teplotu nad silnici, jsou umisteny ve vetsi vysce, nez normalni stanice - kvuli znecisteni. Ono by ve 2 m ten bily radiacni kryt se brzo stal cerny-sedy a uz by moc nefungoval. Ale i v tech 4 m a vice ten radiacni kryt docela tmavne, s tim se nic nenadela. A v lete za dne nad tmavou silnici jsou samozrejme teploty vyssi, nez na beznych stanicich (plus to znecisteni krytu). Take to neni uplne nejpresnejsi mereni, i kdyz to nejak funguje.
Teplomery v aute funguji relativne, kdyz auto delsi dobu jede a na cidlo nesviti Slunce. Kdyz stoji, nebo jede pomalu, navysuje teplotu motor.
Zkoumani ruznych rozdilu teploty na malem pozemku, ve vsech moznych typech-mistech, to je lokalni fyzikani charakteristika, to uz o klimatu tolik neni.
swan1
Silniční meteostanice instaluje samozřejmě nejen firma Cross Zlín, ale hodně z nich, jsou totiž autory SW řešení na němž celý meteorologický informační systém běží a samozřejmě mohou mít čidla v různých výškách podle terénních podmínek té dané oblasti, postupně je modernizují kraj po kraji a opravdu mají čidlo teploty nejčastěji kolem 2,5m, což mi bylo ve firmě potvrzeno, nehrají si na škatulky jako tady pan Větráček a Stínítko, kteří pořád nezkousli, že jsem si za pár stovek dovolil korigovat splašený automat ČHMÚ, uvedená firma jen dokazuje co tvrdím pořád, praxe rozhoduje, čistěj to pravidelně nebojte.
Ideální umístění stanice je v bodě 5 níže uvedené metodiky výběru lokality SMS:
https://www.sdt.cz/dokumenty/2017_Pozicni_dokument...
V Metis apce mají dokonce velmi zajímavé předpovědi jak bodové, tak liniové, a to ve spolupráci s Ústavem fyziky atmosféry, jedou na to SUSky, dispečeři ŘSD a TS větších měst:
https://www.ufa.cas.cz/struktura-ustavu/oddeleni-m...
Pro přidání příspěvku do diskuse se prosím přihlaste.