Před námi je změna v charkteru počasí. Poprvé od poloviny ledna k nám dorazí frontální systém a hned přinese citelné komplikace. Zítra k večeru na západ Čech dorazí z Německa první srážky, které se budou rozšiřovat dále na východ. Na Moravu a do Slezska dorazí srážky až v úterý ráno.... Více >>
Diskuse o počasí Hrozí i silná ledovka, způsobí komplikace v dopravě
Ondris
Předpovědět teplotu na 1 °C přesně v současné době a situaci nejde. Takže samozřejmě bude pro situaci obrovský rozdíl, jestli bude 0,5 °C nebo -0,5 °C. I při teplotách nad nulou se ovšem bude ledovka tvořit na zemi (silnicích, cestách), která je hodně promrzlá.
V roce 2014 se na začátku prosinec teplota v Praze pohybovala kolem -0,8 °C a přitom pršelo - tvořila se tehdy silná ledovka, která zkomplikovala dopravu. Tehdy ovšem půda vůbec nebyla promrzlá a ledovka obalila hlavně stromy a dráty. Na silnicích se moc netvořila.
In-počasí
Tenkrát byla teplota v Praze kolem -2°C a ta situace byla jiná než co má být teď. Zem je prochladlá a ledovka na chodnících se vytvoří i při + teplotách, ale nepředstavuje to dle mě takový problém, jako když to vyřadí tramvajovou a železniční dopravu v ranní špičce.
Tady bude hrát roli každá desetinna stupně. Myslím, že v některých oblastech v Čechách bude situace hodně špatná. Pokud to všechno spadne ve formě deště při teplotách lehce pod nulou, tak se klidně vytvoří 1 cm tlustá ledová vrstva - to by byla jedna z nejhorších ledovek za posledních několik let. Vždyť nedávno stačilo neměřitelné množství mrznoucích srážek na to, aby musela být zavřená D1 kvůli hromadné nehodě.
Petr12
1cm ledu nadělá problém,ale v roce 1981 jsem se sotva došoural do garáže (blbej nápad použít auto) ujel jsem cca 500m a zaparkoval jsem přímo na zeď polikliniky.Tenkrát pršelo celou noc a krusta ledu měla možná 3-4cm.Štěstí bylo , že druhý den přišlo slušné oteplení.Škody to ale nadělalo značné.Popadané dráty,stromy a těch polámanejch kostí....
české dráty se nemají jak poučit, pokud to zamrzne, tak převážně na stejnosměru (ten používá tlustší trolej, kde se námraza snáz uchytí) takže v Prahé a okolí, no a dieselových mašin tolik není, takže pokud by to zamrzlo, tak se celý scénář zopakuje, koneckonců verdikt po tom byl ten, že "kvůli něčemu, co se stane jednou za 40 let, nemá smysl držet a pořizovat zbytečné rezervy"
Pro přidání příspěvku do diskuse se prosím přihlaste.