Marco11_
Já si myslím že to přejde přes hranici, ale je škoda že to jde okolo
Diskuse o počasí Bouřky od 9.7. do 13.7.
Tak čtvrthodina větru a deště. To horší nakonec,díky lepším podmínkám,šlo více východně.
U nás spadl mrak vody (30-40mm), a pořád leje. Ale pořád nechápu, že v předpovědi máte pravděpodobnost, že spadne aspoň 0,1mm srážek 10%, předpověď 0mm, a ono spadne 30mm... nebylo by lepší to vůbec nepredikovat? Vždyť to pak nemá žádnou vypovídající hodnotu... jsem laik
Tady se aktuálně blýská na JZ z té bouřky u Znojma a to celkem aktivně, blitz skoro nic nedetekuje. Ta MCS co šla přes Vysočinu se nám bohužel vyhla, jen krátce ale intenzivně začalo foukat z outflow boundary. Aktuálně už i jádra východně, tam to asi najelo na kovergenci. Jinak ale popravdě nevím, co tady dnes bránilo rozvoji konvekce, no každopádně šancí bude dost, projížděl jsem modely a hlavně ICON a Ecák chcou na zítra nějaké lokálnější bouřky tady + pátek vypadá hezky, tak snad se zadaří, ale něco mi říká, že to nevyjde ani příští dny
Tak pod Vídní už to bouchlo a naskakují tam pěkné bouřky, které by mohly kolem 2 poloviny noci a rána dorazit.
Kristián
Nevznikne, podpora pro vývoj značně slábne, možná dorazí nějaké zbytky v podobě mírného deště. Ovšem lepší situace, co se Moravy týče, může nastat již večer a v noci na pátek, no a další ještě výraznější vlna snad v noci na sobotu, uvidíme. Tyhle situace jsou opravdu nevyspitatelné. Já jsem byl teď dlouho jinde, ale zdáse mi, že cg+ či - blesky v oblasti Olomouce téměř vyhynuly. Pamatuji situace, kdy to tady práskalo hlava nehlava. Dneska? A vůbec konkrétně už delší dobu pozoruji pouze CCčka, což mě trošku mrzí, páč nemám co fotit při noční lightning show...
Dle předpokladu dostaly pěkně kromě části JČech konečně i VČechy a celá Vysočina, výstraha celkem dobře pro střed republiky, jen tak dál, následky dost zajímavé:
https://www.novinky.cz/clanek/pocasi-silne-bourky-...
Jirke85