Troufla jsem si založit (poprvé) nové téma.
Lidi, jak vidíte možnost výskytu lokálních bouřek v tomto týdnu (přechod SF) - a kde?
JIstě, tyhle bouřky nebývají nijak dramatické (i když i takové pamatuji, při svých šedinách), ale to může být zajímavé...
Děkuji za toleranci vůči laikovi a za každý názor!
(Koukala jsem, že se nějaká debata rozjela jinde, ale název je do 23.6.2023 )
Diskuse o počasí Lokální bouřky v týdnu od 26.6. do 2.7.2023
HelaS
Já jsem taky laik a díky za téma!
Mně dnes vzbudila nádherná přímá bouřka, vůbec jsem s tím nepočítal. Modely to dávaly spíše severněji a takové krásné pásmo přes nás přešlo, nadělilo sice jen 4 mm , ale stálo to ta to! Letos to byla druhá přímá bouřka, jinak všechno jen okrajové nebo vydatný déšť bez projevů. Tady na déšť v červnu čekáme jak na smilování tak doufám, že to bude pokračovat. Mohlo by ještě něco spadnout dnes a zítra a sobota je nejistá, někdy se tam v modelech něco zableskne jindy nula, tak uvidíme
V noci 2 letošní přímá bouřka - 10 mm a z pozdější přeháňky 3 mm. Dnes už toho nikde moc nebude, zítra asi jen pár mm na krajnim sv z okraje výškové tn.
Šance na lokální srážky je o víkendu, ale chtělo by to vsude vydatné plošné srážky, které bohužel ve vyhledech nevidím.
MrDoge CZ
hlavně to je hodně dlouhý týden, já jsem zvyklý na 7 dní chybička se holt vloudila no.
Hihi.. dneska už jsem pozoroval bublání na východě, bylo i docela fotogenické tak jsem ho zvěčnil. Zítra icon udává Cape přes 100 J/kg což by mohlo vyprodukovat i prudší přeháňky, ojediněle bouřku. Možná by se mohly i vrtět, ale tam se gfs s ECMWF rozchází. Je to ale s otazníkem, modely výrazné přeháňky neudávají. Dál na čtvrtek mají bouřky volno, v pátek postupně zvyšování šance.. a největší šance asi v sobotu.. neděle už zdá se opět klid.
kapr84
Ty bouřky v noci na sobotu vypadají zajímavě, ale ICON má, že to sem dojde až ráno.
HaMeLeOn14