Přejít na hlavní obsah
AKTUALITA: Slunečno, maxima až u 20 °C

Diskuse o počasí Kariérní příležitosti v atmosférickém výzkumu: Hledáme poznatky

# 28.05.2023, 20:57

Dobrý den všem,

V současné době pracuji jako doktorandka v oblasti výzkumu troposféry na prestižním oddělení KIT pro výzkum troposféry (IMK-TRO). Ačkoli mě moje práce a výzkumné projekty, na kterých se podílím, velmi baví, přistihl jsem se, že přemýšlím o budoucnosti a zvažuji možnost přestěhovat se zpět do České republiky.

Velmi bych ocenil, kdyby mi někdo mohl osvětlit, jaké jsou kariérní možnosti pro člověka s doktorátem z atmosférického výzkumu v České republice. Konkrétně by mě zajímalo, jaké jsou potenciální možnosti v rámci vědecké komunity v této zemi nebo v souvisejících odvětvích. Bylo by užitečné vědět, zda existuje poptávka po osobách s odbornými znalostmi v oblasti klimatických změn a extrémních povětrnostních jevů.

Dále by mě zajímalo, jaké je průměrné platové rozpětí pro člověka s doktorátem v tomto oboru. I když chápu, že platy se mohou lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako jsou zkušenosti a lokalita, mít obecnou představu by pro můj rozhodovací proces bylo přínosné.

Kromě toho bych se ráda zabývala obavou z příliš vysoké kvalifikace. Vzhledem ke specifické povaze mého výzkumného projektu, který se zaměřuje na analýzu fyziky a procesů, jež jsou příčinou extrémních meteorologických jevů, by mě zajímalo, zda by trh práce v České republice plně využil a ocenil mé dovednosti. Rád bych se dozvěděl od kohokoli, kdo má zkušenosti s přechodem z akademické sféry do průmyslu nebo do českého výzkumného sektoru.

Předem děkuji za jakékoli postřehy nebo rady, které mi můžete poskytnout. Rád si vyslechnu vaše zkušenosti a názory na možné kariérní cesty v atmosférickém výzkumu v České republice.

S pozdravem.

FGh
Avatar
13
# 28.05.2023, 22:53