Přejít na hlavní obsah
AKTUALITA: Přechodně více oblačnosti, hlavně na západě ojediněle možnost přeháněk

Diskuse o počasí Masa vlhkého vzduchu ze Středomoří přinese vydatné deště, hrozí povodně

70
# 15.09.2024, 09:36

mlady.horyna
No jasně a nejen uhradit všechny náklady ale vše související tedy i to kdyby hasiči museli být jinde a nemohli. Včera tady taky projelo auto a na střeše dva kajaky.Ale to směřovalo nahoru takže bych tipoval Kamenici.

35
# 15.09.2024, 09:40

mlady.horynanakej exhibicionista, zavrit ho do blazince

# 15.09.2024, 09:43

Ahoj, posílám srovnání řeky Ostravice ve Frýdku.. ráno prudce vyšplhala nad 3. SPA extrémní povodeň

Čtvrtek
Neděle ráno
70
# 15.09.2024, 09:49

Horní vrstva protrhaná. Nebýt té spodní co letí na J je krásně. Nejsem odborník na srážky,ale neprší tak vytrvale právě proto a tam kde se voda významně odpařuje (po suchách i odpařovala) aby pak mohla opět padat dolů? Mě to alespoň tak přijde.Vždyť ta voda co spadla ve čtvrtek se opět vrátila velmi rychle do atmosféry.

Semily 15.9.24 9:43 JZ
Semily 15.9.24 9.43 SZ
12.9.24 17:47
8
# 15.09.2024, 09:51

Mírná odbočka, v Alpách neměli ani v lednu tolik sněhu....... :snih: :love:

87
# 15.09.2024, 09:56

Ty Jeseníky jsou šílené, ale v Alpách podobné situace mají poměrně často - navíc to tam přijde za pár hodin a trhá to mosty. V těch údolích je to pak šílená masa vody. Možná se naše hory proměňují vlivem změn klimatu právě v takové mini-Alpy, tedy z pohledu srážek. :( A budeme si muset na takové přívaly vody v horách zvyknout. V Alpách to také nějak moc neřeší a nehledají v tom extrém, ale spíše smůlu, v jakém údolí to zrovna spadne.

24
# 15.09.2024, 10:00

ČHMÚ pravidelně přidává mapu celkových srážek z této situace, tato už je téměř finální, chybí asi 10% srážek.

Je hezky vidět ten rozsah a obecně největší srážky v JV polovině ČR plošně přes 100 mm. Některé oblasti mají klidně i 1/4 srážek ročního průměru. Díky těmto povodním skončí letošní rok srážkově výrazně nadprůměrný.