Diskuse o počasí Kdy se konečně ochladí?
Konečně! V Praze prší a prší a prší a prší a prší... nádhera. Zítra 21 stupňů, čas opět začít žít!
JohnBattler
Kurňa psal jsem, že na toto století srpen nic moc (jinak jsem první stranu této diskuze ještě neměl čas přečíst)
Ty tropy ten průměr samozřejmě zase zvednou a srpen skončí v nadprůměru, jak jinak, že. Jen si pak udělám tabulku všech 23 srpnů a jsem zvědavý kde skončí. Já vím, že na pocity se nehraje, omlouvám se, ale jsem jen amatér a pozorovatel hlavně k vůli své práci a sadu a snažím se nějak tomu všemu přizpůsobit.
Léto jako celek jasný nadprůměr-červen průměr, červenec a srpen nad. Z kraje června se muselo přitápět, dokonce i v té chladné vložce v srpnu, to já nerad. Srážkově tam bylo hodně suché období, to už se vykompenzovalo. Bouřky taky byly i se škodama
Samozřejmě znám fakta, počty tropických a letních dní, dlouhodobé průměry atd., jen prostě mám rád teplo, ne moc teploty nad +30 a ono letos vlastně taková regulérní nějaká vlna veder tady u nás nebyla. Ty počty tropických dnů rostou a normál se zvětšuje, za chvíli už to nebude těch 7 ale víc. Jiné léta byly ve středověku, jiná v malé době ledové a jiná ve 21. stol. Co je potom vlastně takové normální středoevropské léto? Klima se mění neustále a normály se posunují. Je to pro mně osobně další věc, kterou nemá smysl sledovat, normály, průměry... jen se přizpůsobit těm změnám.
Inpočasí ve výhledu vyplivlo na příští středu maximum +13, nesnáším tyhle změny, ale nenadělám nic, žiju kde žiju a stěhovat se nechci. Tak už budu radši držet hubu
Tady na SV pořád naprosto nechutně. Další tropická noc, momentálně 26 st. a vlhkost skoro 80%. Někteří bohužel mají z nějakého důvodu dojem, že bydlí na Kanárech a pořád nemají dost. Letos všechny měsíce nad nejnovějším, už tak velmi teplým, normálem 91-20. To mluví za vše.
Je ochlazeno, v Praze právě vyšlo slunce, teplota kolem 16 stupňů, dům ještě sálá, ale venku už je cítit podzim... konečně!