Přejít na hlavní obsah
AKTUALITA: Další ochlazení, hlavně v Čechách větrno a přeháňky, na horách sněhové

Diskuse o počasí Co si myslíte o loňském a letošním počasí?

8
# 17.02.2021, 00:52

Zdravím vespolek! Jsem jen laik, spíš zaměřený na ptáky a tak...
Jedna věc mi ale vrtá hlavou. Nu, jsem v důchodovém věku a tak ledacos pamatuju. Například převažující západní proudění - zejména v létě.
Dávná minulost, ano. Vy ostatní máte nesmírně přesná data, já jen koukám z okna ;-).
A přišlo mi: v loňském roce se objevilo častěji to západní proudění, než x let předtím. Takže asi mohu vyloučit navrhovaný vliv německých větrníků, či čeho.
Prostě - počasí bylo víc normální, kam má paměť sahá. Víc pršelo, nebylo tak dlouho příšerné vedro, atd. Teď v zimě je dokonce sníh! (Pravda, podzimní inverze u nás na JM se fakt vyřádily.).
A te´d žádné holomrazy, ale takový normální, "tak trochu i sníh", jak už to na JM nejčastěji bývalo. Jasně, pamatuju, že jsme zamlada po Brně jezdili na běžkách, ale tohle na mysli nemám; taky to bývalo vzácně.
A tak se ptám: Je to náhoda? Nebo je to covidem?

Pravda, pohled na modré nebe bez těch čar všude možně je príma, ale... je to vážně náhoda, ten souběh covidu a téměř normálního průběhu léta, podzimu, zimy?? Jsem z toho kapku laň... byť na náhody nevěřím. Co si myslíte vy?

42
# 17.02.2021, 01:05

Je i není to náhoda. Může to souviset se solárním minimem, při kterém je planeta o něco chladnější a to může nepřímo ovlivnit počasí u nás..

Globální teplota samozřejmě roste dál a ještě rychleji.

108
# 17.02.2021, 06:55

HelaS
Ono se to nezdá, ale co se týče teplot, byly téměř všechny loňské měsíce v JM kraji buď nadprůměrné nebo aspoň průměr. Vyloženě chladný byl jen květen, což je ale prakticky už letní měsíc (on je samozřejmě jarní, ale svým projevem připomíná často léto), takže pocitově se spolu s průměrným červnem mohlo zdát, že je v létě tak nějak normálně. Srpen ale připomínal loňské roky.