Zdravím vás.
Máte někdo bližší info o tomto projektu?
+ by mě zajímali vaše názoru proč ano proč ne?
A do třetice mohlo by to i změnit počasí v ČR v okolí tohoto koridoru?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Du...
http://sobzor.cz/wp-content/uploads/2016/02/Trasy-...
...
Diskuse o počasí Projekt Dunaj-Odra-Labe
Tommy
Tak ta tvoje posledni veta je uplna blbost. Vodni doprava ma praveze na zivotni prostreni nejmensi dopad, je to nejekologictejsi moderni zpusob dopravy. I ty umele vybudovane kanaly jsou po case nedilnou soucati prirody. Doporucil bych ti se podivat na kanaly v Nemecku, Nizozemsku, Belgii apod. Sam po nich jezdim (pracuji na lodi) a abych rek pravdu nedovedu si ty mista bez tech kanalu predstavit, vypada to tam jako by tam byli uz od sameho pocatku. A vliv na spise na hydroligii ale asi tam bude i nepatrny vliv na pocasi doporucuji zkouknout toto video http://www.yo...v=l6Oz9tda0hk
Česko nic takového nepotřebuje a jakýkoliv zásah do naší krásné krajiny je zcela nepřípustný! Proč měnit tak razantně něco, co tu vznikalo tisíce let, jen abychom přes nás tahali ještě více zboží. Tohle bych nikdy nepovolil. Nechápu jak může mít někdo potřebu udělat z Česka ještě větší dopravní uzel (jako by nestačilo, že tu vznikají další a další sklady). Tedy vlastně chápu - chtějí tunelovat dotace nebo získávat politické body bláboly, jak zaměstnají lidi (na to hloupý volič vždy slyší).
Šílenost, stačí se podívat co za škody napáchala např. meliorace potoků. Krom toho by to stálo sakra hodně peněz a ty jsou myslím potřeba jak sůl jinde. Např. v dopravě již desítky let tristní stav nedostatku dálnic a obchvatů. Jen co se mi namátkou vybaví: Pražský okruh, Městký okruh, obchvat Slaného, Chomutovská dálnice, Karlovarská dálnice, dálnice do Budějovic atd. atd.
Tim ze by tento projekt vznikl by vetsina tranzitni (automobilove a vlakove)dopravy presla prave na lode (jsou ekologictejsi a levnejsi) a to je ten nejvetsi problem protoze by pak zejmena DB (DeutscheBahn) prisla o miliardy a tak vehementne lobuje proti stavbe a to same kamionovy dopravci. A taky si musite uvdomit jak by to odlehcilo nase jiz tak pretizene silnice. Co se financi tyce tak by to financovali 4 staty (Cesko, Slovensko, Rakousko a Polsko) plus evropske dotace. Ale ano v dnesni dobe uz to asi nema cenu stavet jelikoz ekoteroriste a lobiste dnes mohou vsechno. Bouhzel idealni cas na tuto stavbu uz minul.
Tommy
vliv na prirodu je krtkodoby dejme tomu tak 5 let nez se priroda plne vzpamatuje a zvykne si na novy prvek v krajine jako priklad davam kanal Ryn-Mohan-Dunaj ktery vede dokonce pres chranene uzemi s cimz tam byli take jiste problemy. Ale bouhzel v Nemecku se vsechno resi jinak. Tam reknou ze ta stavba bude a hotovo a ekoteroristi si muzou rict jen co by tam hcteli a by tam nechteli a ne jako u nas kde se rekne ze to proste nechtej a hotovo bez jakekoliv dalsi diskuze. Zasah do rek by nebyl az takovy jelikoz skoro cela morava odra i labe uz jsou pripraven (chybi jen par plavebnich komor) a cely kanal by byl napajen z dunaje a umele vybudovanych nadrzi
Zkusím jen , tak odpovědět na pár věcí co se tu vyskytuje
Nejsem zastánce tohoto projektu ani odpůrce.
1. Dopad na ekologii: Ve fázi budování to rozhodně mít vliv bude o tom žádná , ale po dostavění a nějaké době si myslím , že by to mohlo mít i vliv dokonce dobrý.Jak je již známo voda je blahodárná na život a přírodu.A pokud někdo zkoumal trochu víc , tento projekt zjistí , že je snaho to udělat co nejvíce přírodně bez betonu atp.. Ten pouze na stavby , jakožto kanál ,přečerpávací elektrárny atd..
2. voda : Co se týká zásob povrchové podzemní vody , tak máme 4 nejmenší zásobu z Evropy , takže vody je opravdu málo a čím dál méně.
Tento kanál by měl být napojen na spoustu řek a potoků po cestě , a v případě nouze vodu dodávat nebo naopak velké množství přebírat bez povodní.Bude vybudování i několik zátok , rybníků,přehrad.
3. počasí,klima : V tomto ohledu těžko soudit jestli by to mělo nějaký výraznější vliv.
4. Doprava : Vodní doprava je skutečně extrémně výhodná při převozu nadměrných a velkých nákladů. + osob , ale to spíše z rekreačních důvodů.I to by mělo být vybudováno rekreační centra a přístavy na kanále.
5. Finance : Projekt bude platit ČR,SR,Polsko,Rakousko,Německo a EU. + se bohužel asi i hodně náhodou ztratí.
6. pracovní místa : Projekt by měl údajně zaměstnat až 60 tisíc lidí na 15 let a 10tisíc lidí dlouhodobě.
PS: Projekt by měla stavět gigantická firma z Číny , která stavěla například megalomanský projekt Tři soutěsky , takže toto je pro ně ,,nic,, .
Kanál by měl procházet cca 3-4 km od mého domu.
Novinka.Tak na jaře uvidíme.
http://ceskap...ice-tema_houd
Pro přidání příspěvku do diskuse se prosím přihlaste.