Přejít na hlavní obsah
AKTUALITA: Chladno a místy sněhové přeháňky, v noci Moravě a ve Slezsku trvalé sněžení

Diskuse o počasí Projekt Dunaj-Odra-Labe

645
# 16.12.2016, 07:35

Jak to tak pozoruju,už je ve stavbě přes 200 let..:),doufám že tak za dalších 100 let by mohl být už hotov ;-),nebo aspoň prodloužit o nějaký úsek stávající splavnou část.:)

325
# 16.12.2016, 19:06

Tak to bude taky peknej tunel (kam se hrabe Blakna) a o dopadnu na zivotni prostredi nemluve.

Naklady stovky miliard (nebo tisice) a co to vlastne prinese ?

Ona i ta lodni doprava ma na zivotni prostredi dosti neblahy dopad.

# 16.12.2016, 20:17

Tommy
Tak ta tvoje posledni veta je uplna blbost. Vodni doprava ma praveze na zivotni prostreni nejmensi dopad, je to nejekologictejsi moderni zpusob dopravy. I ty umele vybudovane kanaly jsou po case nedilnou soucati prirody. Doporucil bych ti se podivat na kanaly v Nemecku, Nizozemsku, Belgii apod. Sam po nich jezdim (pracuji na lodi) a abych rek pravdu nedovedu si ty mista bez tech kanalu predstavit, vypada to tam jako by tam byli uz od sameho pocatku. A vliv na spise na hydroligii ale asi tam bude i nepatrny vliv na pocasi doporucuji zkouknout toto video http://www.yo...v=l6Oz9tda0hk

87
# 16.12.2016, 21:51

Česko nic takového nepotřebuje a jakýkoliv zásah do naší krásné krajiny je zcela nepřípustný! Proč měnit tak razantně něco, co tu vznikalo tisíce let, jen abychom přes nás tahali ještě více zboží. Tohle bych nikdy nepovolil. Nechápu jak může mít někdo potřebu udělat z Česka ještě větší dopravní uzel (jako by nestačilo, že tu vznikají další a další sklady). Tedy vlastně chápu - chtějí tunelovat dotace nebo získávat politické body bláboly, jak zaměstnají lidi (na to hloupý volič vždy slyší).

ota
Avatar
2433
# 16.12.2016, 23:07

Petr12
Naprosto souhlasím,zbytečný megalomanský projekt. Stavba by trvala hrozně dlouho a okolí by nesmírně zatížila. Navíc pro něco tak gigantického by byla potřeba obrovská spousta vody,a té zase tolik také nemáme.Takže pevně doufám, že tahle šílenost zůstane u ledu.

# 17.12.2016, 07:46

Tuhle nesmyslnou ptákovinu si naše, už tak developery těžce zkoušená zemička fakt nezaslouží. Poroučet větru dešti není zrovna nejšťastnější nápad.

34
# 17.12.2016, 08:26

Šílenost, stačí se podívat co za škody napáchala např. meliorace potoků. Krom toho by to stálo sakra hodně peněz a ty jsou myslím potřeba jak sůl jinde. Např. v dopravě již desítky let tristní stav nedostatku dálnic a obchvatů. Jen co se mi namátkou vybaví: Pražský okruh, Městký okruh, obchvat Slaného, Chomutovská dálnice, Karlovarská dálnice, dálnice do Budějovic atd. atd.

# 17.12.2016, 11:37

Tim ze by tento projekt vznikl by vetsina tranzitni (automobilove a vlakove)dopravy presla prave na lode (jsou ekologictejsi a levnejsi) a to je ten nejvetsi problem protoze by pak zejmena DB (DeutscheBahn) prisla o miliardy a tak vehementne lobuje proti stavbe a to same kamionovy dopravci. A taky si musite uvdomit jak by to odlehcilo nase jiz tak pretizene silnice. Co se financi tyce tak by to financovali 4 staty (Cesko, Slovensko, Rakousko a Polsko) plus evropske dotace. Ale ano v dnesni dobe uz to asi nema cenu stavet jelikoz ekoteroriste a lobiste dnes mohou vsechno. Bouhzel idealni cas na tuto stavbu uz minul.

325
# 17.12.2016, 12:47

minekaze

Oni lode znecstuji docela dost, hlavne v osobni preprave na OS-KM. V nakladni preprave tolik ne (na lodi je toho hodne).

A taky se musi vzit v uvahu zasah do krajiny a vodnich toku, oboji to obrovsky zatizi, a pro reku ten provoz lodi taky neni idealni.

# 17.12.2016, 15:05

Tommy
vliv na prirodu je krtkodoby dejme tomu tak 5 let nez se priroda plne vzpamatuje a zvykne si na novy prvek v krajine jako priklad davam kanal Ryn-Mohan-Dunaj ktery vede dokonce pres chranene uzemi s cimz tam byli take jiste problemy. Ale bouhzel v Nemecku se vsechno resi jinak. Tam reknou ze ta stavba bude a hotovo a ekoteroristi si muzou rict jen co by tam hcteli a by tam nechteli a ne jako u nas kde se rekne ze to proste nechtej a hotovo bez jakekoliv dalsi diskuze. Zasah do rek by nebyl az takovy jelikoz skoro cela morava odra i labe uz jsou pripraven (chybi jen par plavebnich komor) a cely kanal by byl napajen z dunaje a umele vybudovanych nadrzi

182
# 17.12.2016, 23:50

Mě by to nevadilo pokud by to opravdu plnilo svůj smysl ... Nesmíme se bát novinek, jinak budeme zapšklí s ničím a budeme jen cizině závidět co nemá. A ona má .... v Německu už mají vybudované nějaké kusy. (na Západě - Stuttgart, Karlsruhe, Neckarsulm apod.)

40
# 18.12.2016, 09:59

Na.Guru
Souhlasím

# 21.12.2016, 15:29

Zkusím jen , tak odpovědět na pár věcí co se tu vyskytuje :)
Nejsem zastánce tohoto projektu ani odpůrce.
1. Dopad na ekologii: Ve fázi budování to rozhodně mít vliv bude o tom žádná , ale po dostavění a nějaké době si myslím , že by to mohlo mít i vliv dokonce dobrý.Jak je již známo voda je blahodárná na život a přírodu.A pokud někdo zkoumal trochu víc , tento projekt zjistí , že je snaho to udělat co nejvíce přírodně bez betonu atp.. Ten pouze na stavby , jakožto kanál ,přečerpávací elektrárny atd..
2. voda : Co se týká zásob povrchové podzemní vody , tak máme 4 nejmenší zásobu z Evropy , takže vody je opravdu málo a čím dál méně.
Tento kanál by měl být napojen na spoustu řek a potoků po cestě , a v případě nouze vodu dodávat nebo naopak velké množství přebírat bez povodní.Bude vybudování i několik zátok , rybníků,přehrad.
3. počasí,klima : V tomto ohledu těžko soudit jestli by to mělo nějaký výraznější vliv.
4. Doprava : Vodní doprava je skutečně extrémně výhodná při převozu nadměrných a velkých nákladů. + osob , ale to spíše z rekreačních důvodů.I to by mělo být vybudováno rekreační centra a přístavy na kanále.
5. Finance : Projekt bude platit ČR,SR,Polsko,Rakousko,Německo a EU. + se bohužel asi i hodně náhodou ztratí.
6. pracovní místa : Projekt by měl údajně zaměstnat až 60 tisíc lidí na 15 let a 10tisíc lidí dlouhodobě.
PS: Projekt by měla stavět gigantická firma z Číny , která stavěla například megalomanský projekt Tři soutěsky , takže toto je pro ně ,,nic,, .
Kanál by měl procházet cca 3-4 km od mého domu.

# 10.06.2017, 13:33

Leden. 2017.
Ministři ČR, Polska a Slovenska podepsali ve Varšavě memorandum o přípravě vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe.

182
# 05.02.2018, 23:39

Hmm, to chci vážně vidět jak to začnou konat ... :D

Myslím že se to ani nerozjede a někde to chcípne.

148
# 06.02.2018, 09:58

A čerpat vodu do kanálu budou někde z moře vzhledem k faktu, že na Moravě, Odře a Labi je v létě pravidelně stav sucha :D a zastavuje se na Labi lodní doprava :D

Pro přidání příspěvku do diskuse se prosím přihlaste.