Tak nový výstup ECMWF sice dává plošně sníh, ale v podstatě velká bída. Tu TN na čtvrtek - pátek pro ČR zrušil a hodil ji na Slovensko a Polsko, u nás nic a opět jako pořád dokola tam dává sníh až za týden na neděli. Stejná písnička ...už asi 5x tu mělo napadnout 10 - 20 čísel a pořád jen rušení a odsouvání.
palma Moc nevím, jak by to mohl být sníh. V 1500m bude pod nulou až někdy ve 2. polovině noci, nulová izoterma krom úplného západu Čech 500-1000m a k tomu se bude oteplovat i v nížinách nad nulu... mrholení či déšť je prakticky jistota, krom samotného západu.
Koukal jsem na tu nulovou izotermu a nejvíc bude u nás na hodnotě 400. Jen ale jednu hodinku, teď ale nevím jestli mám jasat nebo ne. Na východě ukáže hodnoty až 1200. Čím menší číslo tím lepší a vyšší šance na sníh ?? Jsem začátečník..?☺️
Jednodušeji. Brno má v průměru 240 m.n.m. Když nulovou izotermu ukazuje model nad Brnem na hodnotě 400, tak 160 metrů nad Brnem je 0 stupňů. Nulová izoterma je udávaná v nadmořské výšce, nikoliv v metrech nad pevninou.
Nevím jakou máte zkušenost že serverem Wetter online ale když jsem si dal srážky o 8 hodin dopředu rak nejvíce bylo právě na SZ.. možná to ještě zesílí, nezoufejte Ustecaci ? A pokud vím tak by měla být ve 22.00 aktualizace Aladin
Prady Myslíš že bude u nás padat, ty srážky pod náma dost zesilují ale už je nad 0 a hlavně ve výšce je teplo tak nevím, Aladin nám sníh slibuje ale ostatní modely ne
Hlásím, na Kladně už prší.. zatím to i namrzá, ale je to na hraně, na autě mám krustu, ale na zemi to zatím moc nedrží, ale bacha na náledí, to určitě leckde bude..
Tutugon Nevim no, ten sníh nám dává až v noci nad ránem, tudíž si myslim, že z tohodle mraku nám sněžit nebude. Na druhou stranu, jak přesně víme kolik je ve výšce? Ten model od ventusky není moc přesný, protože podle něj by třeba u Swan1 měla být izoterma kolem 1600m touhle dobou, to samé Kašperské hory a přesto tam sněží. Asi se budeme muset nechat překvapit.